صندلی سالن‌ همایش و کنفرانس – راهنمای کامل چیدمان و خرید

صندلی سالن‌ همایش و کنفرانس


صندلی یکی از انواع مدل ساده مبلمان می باشد که از دو بخش پشتی و نشیمن تشکیل شده است. صندلی در حقیقت نوعی نشیمن می باشد که در اکثر محیط های پیرامونمان چون فضای مسکونی، اداری، تجاری، سالن های همایش، سالن آمفی تئاتر و… دیده می شود. صندلی ها در انواع و اشکال متنوع تولید و ساخته می شوند که بر حسب نوع کاربری و استفاده از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. یکی از کاربرد های مهم صندلی، استفاده در سالن همایش می باشد. صندلی همایش علاوه بر راحتی و زیبایی باید طبق اصول استاندارد تهیه و ساخته شود.

صندلی همایش باید ارگونومیک و مهندسی شده طراحی شوند. از آنجا که سالن های همایش، جهت برگزاری میتینگ ها و همایش های طولانی مدت طراحی می گردند بنابراین صندلی های همایش، نباید بیش از حد نرم باشند به طوری که افراد با نشستن طولانی مدت بر روی آن احساس خواب آلودگی کنند و نه آنقدر خشک و سفت، که تحمل نشستن بر روی صندلی را به مدت طولانی نداشته باشند. بنابراین صندلی هایی که برای این سالن ها در نظر گرفته می شود، در عین زیبایی، سادگی و راحت بودن باید از جنس بسیار مرغوب و با کیفیت انتخاب شوند.

ویژگی و خصوصیات صندلی همایش

صندلی یکی از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده سالن های همایش می باشد. جنس و کیفیت صندلی های همایش بر میزان رضایت مندی مدعوینی که در همایش شرکت می کنند، بسیار تاثیر گذار می باشد. در صورت عدم راحتی و بی کیفیت بودن صندلی، سبب نارضایتی شرکت کننده ها و حضاری که در سالن، گرد هم جمع شده اند را به وجود می آورد و زودتر از پایان همایش، سالن را ترک می کنند. بنابراین صندلی همایش علاوه بر راحتی و زیبا بودن باید ارگونومیک و مهندسی شده طراحی گردد.

از مهمترین خصوصیات و ویژگی های صندلی همایش، کیفیت جنس صندلی می باشد. جنس صندلی می بایست از مواد اولیه مرغوب و درجه یک تهیه و انتخاب شود. معمولاً در ساخت صندلی های همایش با کیفیت از فوم سرد تزریقی در قسمت های پشتی و کفی صندلی استفاده می شود و برای رویه صندلی هم از پارچه های مرغوبی که پُرز نداده و با گذشت زمان چروک و کثیف نشوند، استفاده می گردد. رنگ پارچه صندلی نیز بر مبنای دیزاین و دکوراسیون سالن همایش، انتخاب و تزئین می گردد. این وسیله یکی از اصلی ترین تجیهزات سالن همایش است.

ویژگی و خصوصیات صندلی همایش

برای نمای پشتی و کفی صندلی همایش معمولاً از ABS یا پلاستیک فشرده که در برابر خراش و سائیدگی مقاوم می باشد، استفاده می گردد. همچنین استفاده از MDF یا چوب نیز متداول می باشد. مدل چوب، سبب می گردد که سالن همایش، زیباتر و جذاب تر به نظر برسد. معمولاً عرض صندلی ها حدود 46 سانتی متر در نظر گرفته می شود که به همراه دسته صندلی، حدود 50 سانتی متر می باشد.

دسته صندلی از نکات بسیار مهم در طراحی و ساخت صندلی همایش می باشد. معمولاً دسته های صندلی به 3 صورت طراحی می شوند. دسته های صندلی که جای لیوان دارند که این مدل برای صندلی های سینما مناسب می باشد. دسته دیگر دارای میز تحریر می باشند که برای سالن های آموزشی مناسب می باشد و دسته های ساده که جهت صندلی سالن های همایش، تعبیه می شوند. دسته صندلی های همایش از انتگرال ضد خش که در واقع یک نوع پلاستیک فشرده شده می باشد، تهیه می گردند.

انتخاب جنس پایه صندلی نیز بسیار مهم می باشد. پایه صندلی باید مقاوم و مستحکم باشد تا بتواند وزن بالا را تحمل کند. از این رو در ساخت پایه صندلی از پروفیل های سنگین و فشرده استفاده می شود. همچنین در طراحی آن از رنگ الکترو استاتیک کوره به عنوان پوشش دهنده، استفاده می گردد که این پوشش رنگی از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد.

ارتفاع صندلی به عنوان یکی از معیار های مهم و تاثیر گذار در کیفیت دید سالن همایش، اهمیت دارد. صندلی سالن همایش می تواند در کنار سیستم کنفرانس، در سالن نیز استفاده شود. زمین و یا کف سالن همایش، نقش مهمی در کیفیت دید سالن دارد. سالن همایش با توجه به نوع کف سالن به دو صورت پلکانی و یا صاف و هموار تقسیم می شود. اگر کف سالن همایش، هموار و صاف باشد، احتمال ایجاد نقطه کور برای کسانی که در ردیف های عقبی نشسته اند و دید کافی نسبت به سخنران ندارند را به وجود می آورد. بهترین نوع سالن ها، پلکانی می باشد. سالن های همایش پلکانی با ارتفاع هر پله 10 الی 15 سانتی متر طراحی می شوند .

صندلی سالن همایش و کنفرانس، آمفی تئاتر

صندلی همایش، زیبا و راحت

یکی از مهمترین ویژگی های صندلی همایش، مکانیک کف صندلی می باشد. معمولاً در طراحی صندلی های همایش، آمفی تئاتر و سینما از صندلی های تاشو که به راحتی باز و بسته می شوند، استفاده می گردد. صندلی تاشو باید طوری ساخته شده باشد که در هنگام تا کردن، صدایی اضافی و گوش خراش ایجاد نکند که این امر به کیفیت و جنس صندلی ها بستگی دارد.

سوالات متداول

  1. دسته های صندلی همایش به چند صورت طراحی می شوند؟
    معمولاً دسته های صندلی به 3 صورت طراحی می شوند. دسته های صندلی که جای لیوان دارند که این مدل برای صندلی های سینما مناسب می باشد. دسته دیگر دارای میز تحریر می باشند که برای سالن های آموزشی مناسب می باشد و دسته های ساده که جهت صندلی سالن های همایش، تعبیه می شوند. دسته صندلی های همایش از انتگرال ضد خش که در واقع یک نوع پلاستیک فشرده شده می باشد، تهیه می گردند.
  2. مهمترین ویژگی صندلی سالن همایش چیست؟
    یکی از مهمترین ویژگی های صندلی همایش، مکانیک کف صندلی می باشد. معمولاً در طراحی صندلی های همایش، آمفی تئاتر و سینما از صندلی های تاشو که به راحتی باز و بسته می شوند، استفاده می گردد. صندلی تاشو باید طوری ساخته شده باشد که در هنگام تا کردن، صدایی اضافی و گوش خراش ایجاد نکند که این امر به کیفیت و جنس صندلی ها بستگی دارد.
  3. جنس صندلی همایش باید به چه صورتی باشد؟
    جنس صندلی می بایست از مواد اولیه مرغوب و درجه یک تهیه و انتخاب شود. معمولاً در ساخت صندلی های همایش با کیفیت از فوم سرد تزریقی در قسمت های پشتی و کفی صندلی استفاده می شود و برای رویه صندلی هم از پارچه های مرغوبی که پُرز نداده و با گذشت زمان چروک و کثیف نشوند، استفاده می گردد.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *