تجهیزات سالن کنفرانس بیسیم

بررسی تجهیزات سالن کنفرانس بیسیم


اگر قصد دارید که سیستم کنفرانس را بعد از هر جلسه جمع کنید و سالن را برای کار دیگری آماده کنید، تجهیزات سالن کنفرانس بیسیم بهترین گزینه موجود بازار برای شماست.

هنگام خرید سیستم کنفرانس بیسیم باید به این نکات توجه کنید

صدای سیستم کنفرانس از کیفیت لازم برخوردار باشد

یک سیستم کنفرانس باید کیفیت صدای خوبی داشته باشید و راحتی را برای شرکت کنندگان به ارمغان بیاورد. برای رسیدن به این هدف، سیستم کنفرانس باید بتواند در گام اول صدا را خوبی دریافت کند و به پردازگشر بفرستد و سپس آن را به خروجی ارسال کند. اگر سیستم بیسیم طراحی شده کیفیت لازم را نداشته باشد در نهایت بر روی کیفیت صدای تولید شده و مدیریت جلسه اثر منفی می‌گذارد.

سیستم‌های کنفرانس بی‌سیم نیاز به یک باتری قوی دارند

بدیهی است که جای خالی سیم باید با باتری پر شود. باید به میزان شارژدهی باتری تجهیزات کنفرانس‌تان دقت کنید تا در صورت طولانی شدن جلسه با مشکل مواجه نشوید. باتری های نیکلی NiMH از باتری های لیتیوم یونی Li-ion ضعیف تر هستند و فقط در صورت تخلیه کامل می توانید آن ها را شارژ کنید ولی باتری های لیتیوم یونی نیازی به تخلیه کامل ندارند.

فناوری بیسیم مناسب خودتان را انتخاب کنید

دو تکنولوژی اصلی در کنفرانس بی‌سیم وجود دارد: RF (فرکانس رادیویی) و IR (مادون‌قرمز). بسته به نیازی که دارید ممکن است به یکی از این دو فناوری بیسیم یا هر دو نیاز پیدا کنید. تفاوت این دو تکنولوژی را در پستی دیگر بررسی خواهیم کرد.

امکان استفاده همزمان به صورت باسیم

در اکثر موارد سیستم RF بیشترین انعطاف پذیری را دارد. دستگاهی را پیدا کنید که فرکانس های 2.4GHz و 5GHz را به راحتی پوشش دهد.

مدیریت جلسه

باید بررسی کنید که سیستم کنفرانس موردنظر چه ابزارهایی را برای مدیریت جلسه پیشنهاد می‌کند. برای فهم این مسئله بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید:آیا می توان در حین جلسه بدون هیچ مشکلی فرکانس سیستم کنفرانس را عوض کرد؟آِیا می‌توان وضعیت باتری ها را در حین جلسه بررسی کرد؟آیا امکان کنترل میکروفون ها به صورت بیسیم وجود دارد؟

پیکربندی و نصب سیستم بیسیم را بررسی کنید

باید به مراحل نصب و پیکربندی سیستم توجه کنید و دقت کنید. اگر نصب سیستم مراحل خاص و تخصصی زیادی داشته باشد ممکن است در طولانی مدت برای شما زحماتی را ایجاد کند.

تصمیم‌گیری درست: سیستم کنفرانس بیسیم یا باسیم؟ کدام برای ما مناسب تر است؟

این که چه نوع سیستمی را خریداری می‌کنید کاملا به شما بستگی دارد. سیستم های بیسیم معمولا در شرایطی استفاده می شوند که نیاز به جمع آوری سیستم ها پس از هر مراسم و طراحی مجدد سالن برای برنامه دیگری باشد. در ایران تجهیزات سالن کنفرانس بیسیم طرفدار چندانی ندارد و البته چالش‌های خاص خود مانند شارژ باتری و … را دارد. اگر قصد جا به جایی مداوم کنسول ها و تجهیزات کنفرانس را ندارید ما سیستم کنفرانس باسیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سیستم های کنفرانس باسیم چالش ها و همچنین هزینه های کمتری دارد.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *