راه اندازی سالن کنفرانس

لوازم صوتی و تصویری اصلی برای راه اندازی سالن کنفرانس


میز کنفرانس

هر دفتر کاری به یک میز کنفرانس مناسب برای جلسه هایش نیاز دارد. یک میز که مرکزی برای ایده پردازی و تشکیل جلسات فکری باشد. بعضی از بهترین ایده های کسب و کار، در اطراف یک میز کنفرانس شکل می گیرند. اما خرید مناسب این نوع مبلمان، کار ساده ای نیست. میز کنفرانس در ابعاد و طرح های مختلف و همچنین اجناس مختلف تولید می شوند. میزهای کنفرانس چوبی مستطیل با پایه های فلزی رایج ترین نوع آن است. همچنین میز کنفرانس در سالن کنفرانس نیز مورد استفاده می باشد.

سیستم کنفرانس

سیستم های کنفرانس به دو دسته اصلی سیستم آنالوگ و سیستم دیجیتال تقسیم می شوند. سیستم های آنالوگ مدل قدیمی تر سیستم های کنفرانس می باشند. این سیستم ها تنها توانایی دریافت، تقویت و ارسال صدای سخنران برای پخش توسط سیستم صوتی را در خورد جای داده اند. با توجه به امکانات اندک سیستم های آنالوگ امروزه به ندرت از آنها استفاده می گردد. به طوری که به مرور جای خود را به نمونه دیجیتال داده اند. سیستم های کنفرانس دیجیتال علاوه بر قابلیت پیش گفته توانایی های دیگری مانند مدیریت دوربین فیلم برداری، ضبط صدا و تصویر، اتصال به سیستم ترجمه همزمان و… را دارد.

صوت جانبی و اسپیکر

بلندگو سالن کنفرانس ، با کاربرد تکنولوژی در تمام زمینه ها، در زمینه کنفرانس و سالن های کنفرانس هم انتظار می رود برای بهتر و باکیفیت بودن سمینار و کنفرانس از تجهیزات مناسب و مدرن استفاده شود. از آنجا که در سالن های کنفرانس بیشتر جلسات و سمینارهای مهم و باکیفیت انجام می شود و مدیران عالی رتبه و افراد خاصی شرکت می کنند پس بهتر است تجهیزات صوتی سالن کنفرانس در شأن افراد شرکت کننده و سخنران و … باشد. در این صورت بهتر است برای تجهیزات صوتی سالن کنفرانس از قبلیل بلندگو سالن کنفرانس یا بلندگو سالنی با تکنولوژی امروزی استفاده کرد که کیفیت برگزاری جلسات نیز افزایش یابد.

نمایشگر و مانیتور

جلسات معمولا با نشان دادن پاورپوینت، ویدیو و سایر موارد بصری ادامه پیدا می کنند و بنابراین استفاده از تجهیزات تصویری مناسب و نمایشگرها (مانیتور) کاملا ضروری و لازم هستند. نمایشگرها به دو نوع اصلی تقسیم بندی می شوند؛ نمایشگرهای عادی که مانند تلوزیون یا مانیتور کامپیوتر هستند، و لیفت مانیتورها که در زیر میز تعبیه شده و در صورت نیاز توسط موتور درونی که دارند به بالا آورده می شوند.

لوازم اصلی راه اندازی سالن کنفرانس با تجهیزات صوتی و تصویری
نمایشگر و مانیتور

پروژکتور و پرده نمایش

پروژکتور دقیقا برای نمایش تصاویر استفاده می شوند ولی یک مزیت نسبت به تلوزیون ها و مانیتورهای عادی دارند. اول اینکه قابل حمل بوده و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد، دوم اینکه هزینه نسبتا ارزان تری دارند و سوم اینکه اندازه تصویر آن ها کاملا قابل تغییر است و می توان اندازه های مخلفی را از آن ها خروجی گرفت.

دوربین و تجهیزات ضبط

ضبط صدا و تصویر در سالن جلسه و اتاق کنفرانس اهمیت زیادی دارد. ضبط کردن صدا و تصویر برای آرشیو کردن جلسه و بایگانی کردن آن استفاده می شود.

سوالات متداول

  1. سیستم کنفرانس به چند دسته تقسیم می شود؟
    سیستم های کنفرانس به دو دسته اصلی سیستم آنالوگ و سیستم دیجیتال تقسیم می شوند. سیستم های آنالوگ مدل قدیمی تر سیستم های کنفرانس می باشند.
  2. نمایشگر و مانیتور سالن کنفرانس به چند دسته تقسیم می شود؟
    نمایشگرها به دو نوع اصلی تقسیم بندی می شوند؛ نمایشگرهای عادی که مانند تلوزیون یا مانیتور کامپیوتر هستند، و لیفت مانیتورها که در زیر میز تعبیه شده و در صورت نیاز توسط موتور درونی که دارند به بالا آورده می شوند.
  3. دوربین و تجهیزات ضبط در سالن کنفرانس چه کاربردی دارد؟
    ضبط صدا و تصویر در سالن جلسه و اتاق کنفرانس اهمیت زیادی دارد. ضبط کردن صدا و تصویر برای آرشیو کردن جلسه و بایگانی کردن آن استفاده می شود.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *