سیستم کنفرانس ایرانی

سیستم کنفرانس چیست


سیستم کنفرانس ایرانی مجموعه ای از وسایل و ادوات ایرانی کنفرانسی است که شامل میکروفون، بلندگو، دوربین کنفرانسی، بلندگو، تجهیزات و سیستم های صوت و تصویر می باشد. یک سیستم کنفرانس ایرانی مناسب، سیستمی است که قابلیت تصویر برداری و ذخیره سازی خودکار، ترجمه همزمان، سیستم رای گیری، مدیریت جلسات را با استفاده از برنامه های ویژه و… نیز داشته باشد.

تجهیزات سیستم کنفرانس ایرانی

تجهیزات این سیستم شامل:

میکروفون، بلندگو یا باند و مانیتور می باشد. تجهیزات کنفرانس ایرانی از نظر قیمت و کیفیت نیز متفاوت می باشند.

میکروفون سیستم کنفرانس ایرانی

یکی از تجهیزات اصلی برای هر سالن کنفرانس در هر جلسه و همایشی داشتن میکروفن کنفرانس می باشد، به عبارت دیگر میکروفن های کنفرانسی جزو اجزای مهم این سیستم می باشند. که در دو نوع میکروفون ریاست و کارکنان ساخته شده است.

سیستم کنفرانس ایرانی
میکروفون سیستم کنفرانس ایرانی

میکروفون ریاست

میکروفون ریاست در سیستم کنفرانس ایرانی دارای امکانات و قابلیت هایی به نسبت میکروفون سایر شرکت کنندگان حاضر در جلسه می باشد که از ویژگی های میکروفون ریاست می توان به موارد زیر نیز، اشاره کرد.

  1. کنترل کردن جلسه و قطع کردن میکروفون های کارکنان جلسه، به هنگام لزوم
  2. تبدیل میکروفون های کنفرانسی شرکت کننده از حالت گوینده به حالت شنونده
  3. قابلیت وارد شدن به حالت رای گیری
  4. قابلیت ریست کردن میکروفون کنفرانس

ویژگی های میکروفون با کیفیت

  • قابلیت زمان بندی در سخنرانی را داشته باشد
  • امکان قطع کردن خودکار در صورت عدم صحبت کردن شخص سخنران
  • امکان اتصال به شبکه های داخلی را داشته باشد
  • قابلیت ضبظ کردن صدا با کیفیت بالا و فرمت آن را نیز داشته باشد
  • قابلیت اتصال به چندین خط
  • تنظیم میزان پخش صدا اسپیکر و تنظیم صدای خروجی

انواع میکروفون های سیستم کنفرانس ایرانی

  • میکروفن رو میزی (کله غازی) آنالوگ
  • میکروفن رو میزی (کله غازی) تحت شبکه
  • میکروفن بی سیم تحت شبکه
  • میکروفون بی سیم آنالوگ

منبع تغذیه سیستم کنفرانس ایرانی

یکی دیگر از اجزای سیستم کنفرانس که در سالن های کنفرانس و همایش های ایران مورد استفاده قرار می گیرد، مرکز کنترل یا منبع تغذیه می باشد. منبع تغذیه، برق میکروفون سیستم کنفرانس ایرانی را تامین می کند.

سیستم کنفرانس ایرانی
منبع تغذیه سیستم کنفرانس ایرانی

امکانات منبع تغذیه

  1. دارای آمپلی فایر برای تقویت صدا و اتصال باند ها
  2. ورودی و خروجی های متنوع برای پخش صدای ضبط شده
  3. تقویت سیگنال های صوتی موجود در آمپلی فایر
  4. بهینه و امکان پخش صدا به وسیله آمپلی فایر
  5. امکان پخش اذان گوی و صلوات و سرود های ملی دیجیتالی
  6. امکان کم و زیاد کردن پخش صدا با کنترل مجزا و…

هنگام خرید سیستم کنفرانس، بیشترین هزینه به منبع تغذیه اختصاص دارد، پس باید به هنگام خرید، تمامی موارد را در نظر بگیریم و با توجه به کاربرد های احتمالی آینده، کالای مورد نظر را انتخاب نماییم.

آمپلی فایر سیستم کنفرانس ایرانی

آمپلی فایر به دستگاهی گفته می شود که کیفیت صدای خروجی دستگاه را افزایش می دهد.  آمپلی فایر در سیستم صوتی ساختمان اداری صدای مورد نظر را قبل از اینکه به بلندگو فرستاده و پخش شود، تقویت می کند و سپس به بلندگوی مورد نظر ارسال می کند. در سیستم صوتی ساختمان اداری بهتر است از آمپلی فایر چند کاناله استفاده کرد که قابلیت کم و زیاد کردن صدا و یا خاموش و روشن کردن میکروفون ‌های موجود را نیز دارد. این تنظیمات با استفاده از کنترل روی آمپلی فایر قابل انجام می باشد.

بلندگو سیستم کنفرانس ایرانی

یکی دیگر از تجهیزات این سیستم بلندگو یا باند می باشد. بلندگو با جنس فلزی که، دارای قابلیت پخش صدا و موسیقی با وجود فاصله زیاد باند ها از هم، استفاده از پیجینگ و وضوح و کیفیت بالای پخش صدا را داشته باشد یکی از بهترین نوع بلندگو نیز می باشد.

انواع بلندگوها درسیستم کنفرانس ایرانی

  • بلندگو های سقفی
  • بلندگو های دیواری یا ستونی
  • بلندگو های دکوراتیو

مانیتورینگ سیستم کنفرانس دیجیتال

پخش تصویر در سالن های کنفرانس را مانیتورینگ می گویند. سیستم های تصویری موجود در سالن کنفرانس شامل: ویدئو پروژکتور، میکسر های تصویر، دوربین جهت فیلم برداری، دوربین مدار بسته و… می باشند. ویدیو پروژکتور از مهم ترین اجزای سیستم کنفرانس دیجیتال می باشد که وظیفه پخش تصاویر و رای گیری ها و برنامه ها و دیگر موارد سالن کنفرانس را نیز، عهده دار می باشد.

سیستم کنفرانس ایرانی
مانیتورینگ سیستم کنفرانس دیجیتال

خدمات پس از فروش سیستم کنفرانس

با توجه به این که اداره ها تمایلی به خرید اجناس بی کیفیت ندارند، در وهله ی اول کیفیت سیستم کنفرانس تولید شده از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. موضوع دیگری که پس از کیفیت این سیستم ها مهم می باشد، خدمات پس از فروش این اجناس نیز می باشد. با ذکر این که بعضی از اجناس ایرانی از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیستند، خدمات پس از فروش و پشتیبانی از این کالاها، بسیار قابل توجه خواهد بود، زیرا اجناس با کیفیت غالبا به صورت دوره ای وارد می شوند و از نظر خدمات پس از فروش به مشکل بر می خورند. به این ترتیب انتخاب فروشگاه مناسب برای تهیه کالاهای با کیفیت و دارای خدمات پس از فروش و پشتیبانی مورد نیاز برای تشکیل سیستم کنفرانس ادارات نیز بسیار حازل اهمیت می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به سیستم کنفرانس ایرانی، بخش های مختلف سیستم در ادارات و همچنین کاربرد و قابلیت های آن در جلسات و همایش ها پرداختیم. امیدواریم که شما را برای انتخاب این سیستم راهنمایی کرده باشیم.

سوالات متدوال

  1. سیستم کنفرانس ایرانی چیست؟
    یک سیستم کنفرانس ایرانی مناسب، سیستمی است که قابلیت تصویر برداری و ذخیره سازی خودکار، ترجمه همزمان، سیستم رای گیری، مدیریت جلسات را با استفاده از برنامه های ویژه و… نیز داشته باشد.
  2. اجزای تشکیل دهنده ی سیستم کنفرانس ایرانی چه می باشد؟
    میکروفون، بلندگو یا باند و مانیتور می باشد. تجهیزات کنفرانس ایرانی از نظر قیمت و کیفیت نیز متفاوت می باشد.
  3. منبع تغذیه سیستم کنفرانس چیست؟
    یکی دیگر از اجزای سیستم کنفرانس که در سالن های کنفرانس و همایش های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد، مرکز کنترل یا منبع تغذیه می باشد. منبع تغذیه برق میکروفون این سیستم را تامین می کند.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *