سیستم پیجینگ تحت شبکه

سیستم پیجینگ


سیستم پیجینگ تحت شبکه دارای قابلیت ارتباط یک طرفه با تعداد زیادی از حاضران را فراهم می کند. همچنین این سیستم پیجینگ به باند یا بلندگو قابلیتی می دهد تا برنامه ها و دستورات به صورت واضح و شفاف در همه ی قسمت های مرکز قابل دریافت باشد. همه برنامه های سخت افزار و تجهیزاتی همچون بلندگوها، میکروفون و آمپلی فایرها از طریق سیستم صوتی تحت شبکه با هم متصل شده و می توانند با سیستم تلفن VoIP ترکیب شوند. با استفاده از یک پیجینگ تحت شبکه، می توانید عملکرد سیستم صوتی را به میزان بسیار بالایی افزایش دهید.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره‌ای رایگان، فرم زیر را پر کنید.


    انواع سیستم پیجینگ

    سیستم پیجینگ آنالوگ

    در پیجینگ آنالوگ، برای برقراری اتصال و ارتباط بین تلفن یا میکروفون و بلندگوهای وصل شده، از سیم وکابل های زیادی به جای تکنولوژی های وب استفاده می شود و محدودیت هایی را هم نسبت به سیستم پیجینگ تحت شبکه دارند. در این سیستم آنالوگ همه اجزا و زیرساخت ها آنالوگ می باشند. کابل کشی ها از نوع سیم دو زوج مسی می باشد. اصولا در پیجینگ آنالوگ برای تغذیه ی بلندگو ها از آمپلی فایر های آنالوگ استفاده می شود که در توان های مختلفی در بازار ارائه می شود. توان آمپلی فایر ها با مجموع توان بلندگوهایی که به آن متصل است در ارتباط می باشد.

    پیجینگ سیستم صوتی تحت شبکه

    سیستم پیجینگ صوتی تحت شبکه پیشرفته تر و قدرتمندتر از سیستم پیجینگ آنالوگ می باشند. و هم چنین تمامی زیرساخت های این سیستم پیجینگ تحت شبکه، بر اساس IP می باشند. و امکانات و قابلیت های جدیدتر و بروزتری را نسبت به پیجینگ آنالوگ دارا می باشند. بسیاری از سازمان ها به دو دلیل از آمپلی فایر تحت شبکه استفاده می نمایند. دلیل اول این است که قبلا کابل کشی آنالوگ انجام داده اند و بلندگوی آنالوگ نصب کرده اند و اکنون به دنبال تبدیل سیستم پیجینگ خود به IP هستند که با خرید آمپلی فایر های تحت شبکه می توانند بلندگوی های آنالوگ خود را به سیستم IP متصل نمایند.

    سیستم پیجینگ تحت شبکه
    پیجینگ سیستم صوتی تحت شبکه

    مزایای سیستم پیجینگ تحت شبکه

    سیستم پیجینگ موجود در سیستم صوتی تحت شبکه دارای مزایا و ویژگی های بسیاری می باشد که در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم. این قابلیت ها عبارتند از:

    • اعلام و پخش پیغام یا برنامه های مربوط به سازمان
    • امکان حضور و غیاب یا همان پیجینگ کارکنان در اداره یا مکان مورد نظر
    • اعلام اتفاقات خاص مانند سیستم اعلام و اطفا حریق
    • پخش موسیقی یا اذان یا سرودهای مذهبی و اعلام زمان نهار یا استراحت بصورت خودکار
    • دارای قابلیت اتصال به چندین دوربین و یا سیستم درب سازمان
    • برقراری ارتباط و اعلام برنامه ها یا دستورات به صورت خودکار بدون دخالت شخص
    • امکان اتصال به چندین بلندگو یا باند      
    • عملکرد زمان بندی قابل برنامه ریزی
    • عملکرد کنترل از راه دور و پیجینگ
    • پشتیبان گیری و بازیابی خودکار
    • امکان زون‌بندی
    • امکان هماهنگی با سامانه مرکز تلفن‌های تحت شبکه

    تجهیزات موجود در سیستم پیجینگ تحت شبکه

    تجهیزات موجود در سیستم پیجینگ تحت شبکه شامل بلندگوها، میکروفون، آمپلی فایر و… می باشد.

    سیستم پیجینگ تحت شبکه
    تجهیزات موجود در سیستم پیجینگ تحت شبکه

    باند و یا بلندگوی تحت شبکه

    این بلندگوها نیز مانند انواع دیگر هستند و کارآیی مشابه به آن ها دارند، ولی تفاوت ‌شان در برد می باشد. این برد الکترونیکی به باند اجازه می‌دهد که صدا را بر روی بستر شبکه ارسال کرده و دریافت کند. بیشتر بلندگوهای تحت شبکه باید رجیستر شوند. هنگام خرید باید به سوئیچ‌های باند دقت کنید، زیرا بعضی از آن ها که استاندارد هستند، می‌توانند وات خروجی مناسبی داشته باشند که البته قیمت آن ها کمی گران‌تر است. در ادامه انواع بلندگوهای مناسب را به شما معرفی می‌کنیم.

    بلندگو تحت شبکه سقفی

    اگر قصد نصب سیستم پیجینگ تحت شبکه را دارید، بهتر است که بلندگوهای سقفی را فراموش نکنید. این بلندگو در دو مدل روکار و توکار تولید می‌شود و به آسانی در سقف نصب می‌شوند. برای مکان‌های کوچک‌ تر، توان خروجی 5 و 10 وات کاملا مناسب به نظر می‌رسد. برای سالن‌ها و مکان های بزرگ بلندگوهای شما باید 15 تا 20 وات باشد تا صدا اشخاص را آزار ندهد. فاصله‌ و تعداد بلندگوها بر حسب متراژ محیط فرق می کند. توصیه می‌شود در سالن‌های مستطیلی، فاصله میان آن ها حدود 10 متر باشد.

    بلندگوی ستونی

    یکی دیگر از بهترین بلندگوها برای سیستم پیجینگ تحت شبکه، مدل ستونی است. آن ها در دو مدل فضای باز و سالنی تولید می‌شوند. برای محیط بیرون باید مدلی را تهیه کنید که بدنه‌ی مقاومی داشته باشد. همچنین برای محیط هایی که وسیع‌تر هستند و افراد زیادی دیده می‌شوند نیز بهتر است توان پایین‌تر را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود بلندگوهای بیشتری را به کار ببرید و صدایی یکنواخت داشته باشید.

    بلندگوی شیپوری

    بلندگوهای شیپوری سیستم پیجینگ تحت شبکه برای اطلاع‌رسانی در فضاهایی مثل مدارس به کار می‌روند. درنتیجه اگر به دنبال خرید سیستم پیجینگ تحت شبکه برای فضای باز هستید، باند شیپوری را در لیست خود قرار دهید. بلندگوهای شیپوری به نحوی تولید شده‌اند که می‌توانند صدا را در محل قرارگیری تا فاصله زیادی پخش کنند. توجه کنید که بلندگوهای شیپوری بدنه‌ی مقاومی دارند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، مثل بارش، گرد و غبار و نور آفتاب دوام زیادی را نیز خواهند داشت.

    سیستم پیجینگ تحت شبکه
    بلندگوی شیپوری

    آمپلی فایر تحت شبکه

    آمپلی فایرهای سیستم پیجینگ تحت شبکه مبتنی بر پروتکل SIP هستند و به وسیله کامپیوتر برنامه‌ریزی می‌شوند. و برای زون‌بندی آن ها می‌توانید به بخش تنظیمات در وب رفته و میزان صدا، پخش موسیقی و… را تنظیم کنید. همچنین لازم نمی باشد که برای هر بلندگو یک آمپلی فایر جداگانه در نظر بگیرید، زیرا بعضی از آن ها دارای چندین ورودی هستند و از تعداد بیشتری بلندگو پشتیبانی می‌کنند.

    چه چیزی شرکت طنین سیما را در مقایسه با رقبا متمایز کرده است؟

    در حال حاضر بسیاری از شرکت هایی که در زمینه تجهیز سالن کنفرانس، سالن همایش، آمفی تئاتر و … فعالیت می کنند، مشاوره رایگان را در دستورالعمل های خود دارند. اما شرکت طنین سیما به غیر از مشاوره رایگان یک بازدید رایگان از سالن کنفرانس شما به عمل می آورد که می توان گفت تنها شرکت موجود در ایران می باشد. همچنین این بازدید رایگان با آوردن تجهیزات به همراه می باشد. به زبان ساده می توان گفت شرکت طنین سیما یک دموی رایگان با تجهیزات برای شما به عمل می آورد. در آخر شما تصمیم می گیرید که با شرکت ما کار خواهید کرد. مشاورین ما مشتاق شنیدن صدای شما هستند تا به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

    سخن پایانی

    همواره در این مقاله به شرح سیستم پیجینگ تحت شبکه موجود در ادارات پرداختیم. با خواندن این مقاله می توانید سیستم پیجینگ تحت شبکه و تجهیزات و لوازمات فنی به کار رفته در این سیستم را بهتر شناخته و استفاده کنید.

    سوالات متداول سیستم پیجینگ تحت شبکه

    1. سیستم پیجینگ تحت شبکه چیست؟
      پیجینگ سیستم صوتی تحت شبکه دارای قابلیت ارتباط یک طرفه با تعداد زیادی از حاضران را فراهم می کند. همچنین این سیستم پیجینگ به باند یا بلندگو قابلیتی می دهد تا برنامه ها و دستورات به صورت واضح و شفاف در همه ی قسمت های مرکز قابل دریافت باشد.
    2. انواع سیستم پیجینگ چیست؟
      سیستم پیجینگ آنالوگ، سیستم پیجینگ تحت شبکه.
    3. انواع بلندگو سیستم پیجینگ تحت شبکه چیست؟
      بلندگو سقفی- بلندگو ستونی و بلندگو شیپوری.

    تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

    مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

    1 دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *