سیستم صوت سینما

سیستم صوت سالن سینما


سیستم صوت حرفه ای یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک سینمای خوب و استاندارد است. پس از آغاز فیلم و خاموش شدن چراغ های سالن سینما، اولین چیزی که بعد از تصویر جلب توجه میکند، کیفیت صدایی است که به گوش می‌رسد. معمولاً سیستم های صدای فراگیر با مجموعه ای از بلندگوهایی که در مکان های خاص در اطراف بیننده قرار دارند تنظیم می شوند تا یک تجربه واقعی را رقم بزنند. در حال حاضر انواع مختلف بلندگو در سینماها استفاده می شود. با این حال، سیستم صوت سینما فراگیر در واقع با بهبود حس فضایی و همچنین جهت گیری صوتی خوب با جلوه های نهایی کار می کند تا محیط صوتی فوق العاده سه بعدی را ارائه دهد.

در سینما بلندگوهای متعددی وجود دارد. برای انتخاب تعداد بلندگوها، باید نیاز به جلوه صوتی، اندازه اتاق و همچنین قیمت را در نظر بگیرید. قبل از خرید مجموعه بلندگوها، باید با پخش موسیقی متن آهنگ که با آن‌ها آشنا هستید، به صدای معمولی که به طور قابل توجهی تولید می شود گوش دهید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بلندگوهای برند برتر را برای کیفیت عالی صدا و همچنین سازگاری عالی خریداری کنید. پس از خرید مجموعه بلندگوها باید به یاد داشته باشید که بلندگوها را با یک صندلی مناسب تنظیم کنید. در کنار این، شما باید نحوه نصب بلندگوها را نیز بدانید.

فاکتورهای مهم طراحی سیستم صوت سالن سینما

  • فاصله مشاهده
  • اتصال سیم‌ها
  • بلندگوهای جلو
  • قرارگیری بلندگو
  • بلندگوهای جانبی
  • بلندگو ساب ووفر
  • تنظیم صدا
  • میله های صدا

مقایسه صدای استریو و محیط اطراف

هنگامی که به دنبال تلویزیون جدید با جدیدترین فناوری هستید و قابلیت بلند کردن سینمای خانگی با بلندگوها در هر یک از بسته ها را دارید ، اول از همه ، باید تفاوت بین صدای استریو و محیط اطراف را بدانید. با این حال، تفاوت عمده بین صدای فراگیر و استریو در این است، در واقع، استریو برای موسیقی خوب کار می‌کند و همچنین فیلم هایی که با صدای استریو ضبط شده اند. اما واقعاً، فیلم ها فقط با سیستم بلندگوهای صوتی جهت دار زنده می شوند. حتی بسیاری از فیلم های جدید با ویژگی های صدای جهت دار ضبط می شوند.

در مقایسه با ، با سیستم های صدای فراگیر ، جلوه های ویژه بهبود می یابند و در حین تماشای فیلم ها ، یک بعد سوم اضافه می شود. همچنین برای تسهیل این جلوه های ویژه ضبط شده است. در صورت تمایل ، می توانید زیر ووفرهای اضافی اضافه کنید تا صدای عمق نیز تولید شود. به طور معمول، صدا از مکانهای مختلفی تهیه می شود و بلندگوها برای بهبود این جلوه ویژه استفاده می کنند. به طور کلی، تفاوت واقعی بین صدای استریو و اطراف آن صدای جهت دار است.


تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *