سیستم صوتی فروشگاه و مرکز تجاری

سیستم صوتی فروشگاهی یکی از ملزومات مغازه‌‌ها و مراکز خرید است که برای پخش موسیقی پس زمینه و اطلاع رسانی (پیجینگ) استفاده می‌شود.

سیستم صوتی فروشگاه و آنچه برای مغازه طراحی و اجرا می‌کنید می‌تواند یک تجربه لذت بخش را برای مشتری به ارمغان بیاورد و همچنین هنگام نیاز به عنوان یک سیستم اطلاع‌رسانی می‌تواند سرعت انجام کار را جلو برده و یا از خطرات جلوگیری کند.

سیستم صوت دو کاربرد اصلی در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها دارد:

  1. پخش موسیقی پس زمینه (Background Music)
  2. سیستم پیجینگ و اطلاع رسانی یا فراخوان (Paging System)

یکی از نکات و چالش‌های اصلی طراحی سیستم صوت فروشگاهی یکنواخت بودن صدا در سراسر فروشگاه است به طوری که صوت در همه جا واضح بوده ولی به هیچ وجه ضعیف و یا در مقابل آن گوش خراش نباشد.

زون بندی سیستم صوت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فرض کنید که می‌خواهید صدا در بخش از فروشگاه پخش شود و یا اینکه یک بخش صدایی در آن پخش نشود و یا اینکه به طور همزمان آهنگ و یا صدای مختلفی از بخش های مختلف فروشگاه پخش شود. در این شرایط باید به زون بندی مناسب و حرفه‌ای توجه بسیار زیادی کرد.

چه بلندگوهایی برای طراحی سیستم صوتی فروشگاه و مغازه استفاده می‌شود؟

با توجه محلی که برای نصب اسپیکر و باند در نظر گرفته می‌شود و نقشه‌ای که توسط مهندسان صوت طراحی شده است می توان از بلندگوهای زیر در مرکز خرید استفاده کرد:

  • بلندگو سقفی توکار
  • بلندگو سقفی روکار
  • بلندگو دیواری و ستونی
  • بلندگو دکتوراتیو

چه آمپلی فایری برای فروشگاه و مغازه استفاده کینم؟

آمپلی فایرهای وظیفه تقویت ورودی و ارسال آن به خروجی که شامل بلندگوها می‌شود را دارند. همانطور که متوجه شده‌اید هر چقدر که تعداد باند و اسپیکر بیشتر باشد و خروجی صدای قوی‌تری نیاز داشته باشیم به تبع آن باید آمپلی فایر و میکسر صدای قوی‌تری نیز انتخاب کنیم.

طراحی سیستم صوت یک کار مهندسی و حرفه‌ای است. چه خودتان اقدام به این کار بکنید و چه از متخصص کمک بگیرید خوب است که به این موارد هنگام خرید آمپلی فایر دقت کنید.

مواردی که هنگام خرید آمپلی فایر به آن دقت کنید

  • وات و توان خروجی
  • حالت‌های آمپلی فایر
  • حالت استریو
  • حالت موازی
  • حالت بریج
  • تعداد کانال‌های ورودی و خروجی آمپلی فایر

پاژ آوا در تمام مراحل طراحی و اجرا سیستم صوتی فروشگاهتان در کنار شما خواهد بود و یک تجربه بسیار عالی را برای شما رقم خواهیم زد. داشتن بهترین تجهیزات موجود در بازار و پرسنل فنی متعهد و باتجربه حق شماست.

سوالات متداول

  1. کاربرد اصلی سیستم صوتی فروشگاهی چیست؟
    پخش موسیقی پس زمینه (Background Music) – سیستم پیجینگ و اطلاع رسانی یا فراخوان (Paging System).
  2. چه بلندگوهایی برای طراحی سیستم صوتی فروشگاه و مغازه استفاده می‌شود؟
    بلندگو سقفی توکار – بلندگو سقفی روکار – بلندگو دیواری و ستونی – بلندگو دکتوراتیو.
  3. هنگام خرید آمپلی فایر برای سیستم صوتی فروشگاهی باید به چه مواردی توجه داشت؟
    وات و توان خروجی – حالت‌های آمپلی فایر – حالت استریو – حالت موازی – حالت بریج – تعداد کانال‌های ورودی و خروجی آمپلی فایر.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *