سیستم صوتی ساختمان

سیستم صوتی ساختمان توسط شرکت طنین سیما


وجود یک سیستم صوتی مناسب برای آپارتمان یکی از واجباتی می باشد که این روزها باید در نظر گرفته شود. سیستم صوتی ساختمان امروزه یکی از به روزترین تکنولوژی ها محسوب می شود. که زندگی برای افراد را بسیار راحت کرده است. اگر جزو کسانی هستید که قصد دارید از این سیستم فوق پیشرفته استفاده کنید ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با مراحل نصب و چگونگی استفاده از این سیستم به طور کامل آشنا باشید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید نصب سیستم صوتی کار بسیار تخصصی می باشد. و باید از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک های لازم را بگیرید. با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید. تا با خصوصیات این سیستم به طور کامل آشنا شوید.

تجهیزات سیستم صوتی ساختمان

سیستم صوتی هوشمند در واقع سیستمی است که با استفاده از آن می توانید سیستم های صوتی و یا تصویری را در هر کجای ساختمان بدون نیاز به سیستم کشی های طولانی نصب و کنترل کنید. با نصب سیستم صوتی ساختمان می توانید راحتی و آسایش را برای خود و خانوادتان به ارمغان بیاورید. در ادامه با تجهیزات سیستم صوتی آشنا خواهید شد.

اسپیکر و باند سقفی ساختمان

یکی از تجهیزات سیستم صوتی ساختمان بدون شک اسپیکر و باند سقفی می باشد. این نوع از تجهیزات به دو نوع روکار و توکار تقسیم می شوند در مدل روکار نیاز به فضای داخلی نیست و اتمام کار قابل رویت می باشد. در این مدل از سیستم ها در نظر داشته باشید که بیس قوی ای نخواهید داشت. اما در باند ها سقفی توکار، باند و یا اسپیکر بر روی سقف های کاذب نصب می گردد. و در اتمام کار تنها یک پریز مشاهده خواهید کرد. با گفتن این تفاوت ها شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید کدوم تقسیم بندی برای سیستم صوتی مناسب تر است. در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که مدل توکار فضای بیشتری برای صدای بیس دارد از همین رو برای پخش موسیقی سیستم صوتی مناسب تر و بهتر می باشد.

سیستم صوتی ساختمان
اسپیکر و باند سقفی ساختمان

آمپلی فایر مناسب سیستم صوتی هوشمند

در نصب سیستم صوتی ساختمان همانطور که می دانید سیگنال های صوتی قبل از نصب بر روی بلندگو از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشند و معمولا کاربر با صدای نویز و یا قطع و وصل شدن روبه رو می شود. با انتخاب یک آمپلی فایر مناسب صدا بدون شک خیلی با کیفیت تر شنیده می شود. این نکته مهم را در نظر داشته باشید نیازی به خرید آمپلی فایر جداگانه برای تمامی باند ها نیست بلکه می توانید از یک آمپلی فایر چندین خروجی بگیرید. و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

امکانات سیستم صوتی هوشمند ساختمان

با تجهیزات سیستم صوتی ساختمان آشنا شدید. حال زمان آن رسیده با امکانات این سیستم نیز به خوبی آشنا باشید. در ادامه با امکانات سیستم صوتی هوشمند به طور کامل آشنا خواهید شد:

  • تولید صدای با کیفیت و بدون هیچ گونه نویز با استفاده از وای فای
  • قابلیت انتقال آرشیو آهنگ به سیستم صوتی
  • امکان پخش موسیقی در بخش های مختلف ساختمان
  • کنترل آسان از طریق تلفن همراه
  • دارای سیستم پخش هشدار و اخطارهای امنیتی
  • برقراری ارتباط با دیگر لوازم هوشمند خانه
  • هماهنگی با سیستم نورپردازی هوشمند خانگی
سیستم صوتی ساختمان
امکانات سیستم صوتی هوشمند ساختمان

نصب صحیح سیستم صوتی هوشمند

برای نصب سیستم صوتی ساختمان باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید در هنگام نصب باندها توجه داشته باشید باید در مناسب ترین فاصله با سقف قرار گیرند تا صدا به طور کاملا یکنواخت و بدون ایراد در تمامی بخش های فضا پخش شود. برای کنترل و نصب این سیستم شما عزیزان می توانید در اولین راه باندها را از طریق کابل و یا سیم کشی به سیستم صوتی یا پنل مرکزی ساختمان وصل نمایید. تا از همین طریق کنترل شوند و یا می توانید یک باند اصلی با کنترل کننده مرکزی داشته باشید تا بتوانید تجهیزات را از طریق تلفن همراه و یا بلوتوث به پنل مرکزی وصل کنید. برای نصب باید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید.

مزایای استفاده از سیستم صوتی هوشمند

بهترین مزیت استفاده از سیستم صوتی ساختمان امکان استفاده از موسیقی دلخواه در تمامی بخش های ساختمان با کیفیت بالا و قابلیت تنظیم می باشد. راحتی استفاده از این ملزومات بخش مهمی از امکاناتی است که کاربرد تجهیزات صوتی هوشمند را برای کاربران مطلوب نموده است. در ادامه به مزایای کاربردی این سیستم می پردازیم:

  1. سهولت در کاربرد
  2. عدم نیاز به سیم کشی
  3. ورودی مستقیم از اینترنت
  4. امکان کنترل تجهیزات با نصب پنل
  5. بهره مندی از بالا ترین کیفیت و پخش صدا به شکل یکنواخت
  6. قابلیت ضبط صدا و پخش آن در صورت تمایل

اصول طراحی سیستم صوتی ساختمان

به جهت نصب سیستم صوتی در اولین کار باید میکروفن های را با میکسر برای برنامه های مورد نیاز مطابقت دهید. همچین باید در نظر داشته باشید آمپلی فایر قدرت کافی را برای راه اندازی بلندگوها فراهم می کند. به طور کلی شما عزیزان جهت نصب سیستم باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • در نظر داشتن سطح سر و صدای محیط
  • چگونگی کنترل سیستم صوتی
  • در نظر داشتن منابع مورد استفاده
  • تعداد اتاق هایی ک نیاز به پوشش دارند
  • اندازه دقیق هر اتاق و مواد موجود در اتاق برای صوتی
سیستم صوتی ساختمان
اصول طراحی سیستم صوتی ساختمان

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با تجهیزات و مراحل نصب سیستم صوتی ساختمان به طور کامل آشنا شدید. اگر جزو کسانی هستید که قصد دارید از این سیستم فوق پیشرفته استفاده کنید ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با مراحل نصب و چگونگی استفاده از این سیستم به طور کامل آشنا باشید.

سوالات متداول سیستم صوتی ساختمان

  1. اصول طراحی سیستم صوتی ساختمان باید به چه صورت باشد؟
    در نظر داشتن سطح سر و صدای محیط، چگونگی کنترل سیستم صوتی، در نظر داشتن منابع مورد استفاده، اندازه دقیق هر اتاق و مواد موجود در اتاق برای صوتی و تعداد اتاق هایی ک نیاز به پوشش دارند.
  2. مزایای استفاده از سیستم صوتی هوشمند به چه صورت است؟
    سهولت در کاربرد، بهره مندی از بالا ترین کیفیت و پخش صدا به شکل یکنواخت، بهره مندی از بالا ترین کیفیت و پخش صدا به شکل یکنواخت، عدم نیاز به سیم کشی و… از مزایای استفاده از سیستم صوتی هوشمند می باشد.
  3. اسپیکر و بند سقفی ساختمان باید به چه شکل باشد؟
    در مدل روکار نیاز به فضای داخلی نیست و اتمام کار قابل رویت می باشد. در این مدل از سیستم ها در نظر داشته باشید که بیس قوی ای نخواهید داشت. اما در باند ها سقفی توکار، باند و یا اسپیکر بر روی سقف های کاذب نصب می گردد.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *