میکروفون کنفرانسی


بهترین نوع میکروفون کنفرانس کدام است؟ سوالی کوتاه که پاسخ آن چندان آسان نیست.
جزییات فنی میکروفون اطلاعات زیادی را درمورد الگوهای تبدیل لرزش به صدا، دسی بل و فرکانس پاسخگویی می دهد ولی این جزییات کمک زیادی به شما در انتخاب بهترین میکروفون کنفرانس نمی کند. اگر شما یک صدابردار حرفه ای نباشید جزییات یاد شده اطلاعات چندانی به شما درباره اینکه صدای مورد نظرتان چگونه در سالن کنفرانس به گوش می رسد نخواهد داد.

انواع میکروفون کنفرانس

  1. میکروفون گردن غازی (GooseNeck)
  2. میکروفون شاتگان (shotgun)
  3. میکروفون آرایه خطی (linear array)
  4. میکروفون چند جهته (omnidirectional boundary)
  5. میکروفون دلوار ( half cardioid boundary)

اگر بخواهید مناسب ترین و بهترین میکروفون کنفرانس را برای سالن کنفرانس خود انتخاب کنید طبیعتا باید انواع میکروفون و ویژگی های آن را بشناسید. در ادامه با بررسی ۶ ویژگی اصلی که در انتخاب میکروفون مناسبُ موثر است را با هم مرور میکنیم. با ما همراه باشید.

6 ویژگی اصلی میکروفون کنفرانس

تمام حرف هایی که قبلا درمورد انتخاب میکروفون کنفرانس مناسب شنیده اید را کنار بگذارید و با ما همراه باشید تا ۶ ویژگی اصلی که کاربران باتجربه به آن اذعان دارند را برای شما بیان کنیم.

اگر قصد دارید راجع به سایر تجهیزات سالن کنفرانس بیشتر بدانید این مقاله را نیز حتما بخوانید. => همه چیز درباره تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس

مقاومت در برابر صداهای اضافی محیط

اگر بخواهیم صادقانه در مورد مسئله نویز صحبت کنیم باید گفت که یکی از بزرگترین ایرادات سیستم ها می باشد که بعضی از مدل ها با آن مواجه هستند.

داشتن یک میکروفون کنفرانس که قابلیت دریافت دقیق صدای سخنگو و رساندن آن به پخش کننده بدون دریافت هرگونه صدای اضافی و نویز آرامش خاصی را در اتاق کنفرانس ایجاد می کند. چرا که در هر صورت صداهای جانبی مثل ورق زدن کاغذ، صدای خودکار، صدای تهویه کننده هوا و … غیرقابل انکار هستند و میکروفونی که بتواند تنها صدای سخنگو را دریافت کند ایده آل ترین محصول می باشد.

این وِیژگی مخصوصا برای سیستم های ترجمه همزمان بسیار قابل اهمیت می باشد چرا که ترجمه همزمان باید بسیار سریع صورت بگیرد و هر مورد مزاحمت انگیز می تواند مخل برنامه بشود.

نویز سیستم را کاهش می‌دهد

نوع دیگر نویز علاوه بر نویزهای محیطی نویزی است که توسط سیستم های دیجیتال ایجاد می شود. هر مدار دیجیتال به خودی خود نویز ایجاد می کند ولی مسئله مهم اینجاست که بعضی از سیستم ها نویز کمتر و بعضی نویز بیشتری را تولید می کنند. نحوه برخورد سیستم کنفرانس با نویز دیجیتال، بستگی به میکروفون استفاده شده دارد؛ دقت در طراحی مدار میکروفون و کیفیت بالای مواد تولید کننده در اینجا حایز اهمیت هستند.

قیمت میکروفن سالن کنفرانس
نویز سیستم

میکروفون صدای طبیعی دارد

یک میکروفون سالن کنفرانس که با دقت بالایی انتخاب شده باشد باعث می شود صدا مفهوم تر باشد و همچنین باعث می شود جلسات با نشاط بیشتری برگزار شوند. شرکت کننده های نیازی به بالا بردن صدای خود ندارند و در هر حال صدای آن ها کاملا رسا خواهد بود.

در هر صورت برای اینکه بتوان به خوبی از میکروفون در ملاقات های طولانی استفاده کرد صدایی که از سیستم خارج می شود باید کاملا طبیعی و تنظیم شده باشد. صدا باید کنترل شده بوده و در فرکانس های بالا نیز همچنان گرم باشد. یک میکروفون خوب نباید بازتاب صدا را در محیط آکوستیک سالن جلسه بر بتاباند و باید بتواند طبیعی ترین صدا را منتقل کند.

نباید فراموش کرد که گوش کردن به یک صدای غیرطبیعی می تواند باعث آزار شده و جلسه را خسته کننده کند.

آزادی حرکت میکروفون

فکر می کند چه اتفاقی می افتد وقتی که شرکت کننده هنگام صحبت کردن سرش را به سمت شخصی در سمت چپ یا راستش خم کند؟ و یا چه نظری در این مورد دارید که او از جایش بلند شده و در همین حال به صحبت کردن ادامه دهد؟ اگر شرکت کننده ای که صحبت می کند دوست داشته باشد حین صحبت کردن به عقب تکیه بدهد چه اتفاقی می افتد؟

همه این ها موقعیت هایی هستند که یک میکروفون باید با آن ها کنار بیاید. فاصله سخنگو با میکروفون و زاویه ای که با میکروفون می گیرد دائما تغییر می کند. بعضی از میکروفون های کنفرانس راحتی بهتری را در این زمینه فراهم می کنند پس بهتر است قبل از خرید این مورد را چک کنید چرا که بعد از آن دیگری پشیمانی فایده ای ندارد.

حریم خصوصی

بیایید یادآوری کنیم که اینجا یک اتاق کنفرانس است! حریم خصوصی؟ نظر شما چیست؟

این اتفاق می تواند بسیار آزاردهنده باشد اگر کسی بتواند مکالمه شما با بغل دستیتان و یا تلفنتان را شنود کند. به هر حال این اتفاقات در ملاقات های حساس دور از ذهن نبوده و باید اطمینان حاصل کنید که از سیستمی ایمن برای استفاده در ملاقات هایتان استفاده می کنید.

زیبایی و راحتی میکروفون

از قدیم میگن علف باید به دهن بزی شیرین بیاد! پس زیبایی به سلیقه شماست ولی در هر صورت بعضی از مدل ها از بعضی مدل های دیگر بسیار زیباتر بوده و هر کس بعد از دیدن آن ها حس رضایت خاصی دارد. پس سلیقه به خرج دهید و جنسی را خریداری کنید که با رضایت قلبی از آن استفاده کنید.

مانیتور سالن جلسه

نمایشگرهای میز اتاق کنفرانس که به مانیتور مخصوص میز کنفرانس یا لیفت مانیتور نیز شناخته می شوند یکی از تجهیزاتی است که در کنار سیستم صوت و البته سایر تجهیزات تصویری سالن همایش و کنفرانس به طور گسترده ای در سالن ها استفاده می شوند.

مانیتور میز کنفرانس
مانیتور سالن جلسه

قیمت میکروفون کنفرانس

قطعا قیمت هر کالایی در تصمیم گیری ما مبنی بر خریدن یا نخریدن آن دخیل است. باید دقت کنید میکروفونی را خریداری کنید که ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتش داشه باشد و یعنی مقرون به صرفه باشد! اینکه صرفا یک جنس را گران بخرید دلیلی بر خوب بودن آن نیست و این به این معنی هم نیست که به دنبال ارزان ترین سیستم کنفرانس بگردید. سعی کنید میکروفونی را پیدا کنید که با توجه به امکاناتش قیمت مناسب داشته باشد و بتواند نیازهای شما را رفع کند.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید نمی توان یک میکروفون را پیدا کرد که بتواند همه نیازهای شما را برطرف کند و نمی توان گفت که کدام میکروفون، بهترین میکروفون کنفرانس موجود است. ولی در هر صورت با توجه به مسائلی که گفته شد شما می توانید بهترین محصول مناسب خودتان را انتخاب کنید و از خرید محصولی که پشیمانی به بار بیاورد دوری کنید. در آخر هر پرسشی که دارید با ما در میان بگذارید و مطمئن باشد که ما از سوالات شما استقبال خواهیم کرد.

سوالات متداول

  1. ویژگی های بهترین میکروفون سالن کنفرانس چیست؟
    مقاومت در برابر صداهای اضافی محیط – نویز سیستم را کاهش می‌دهد – میکروفون صدای طبیعی دارد – آزادی حرکت میکروفون – حریم خصوصی – زیبایی و راحتی میکروفون – قیمت میکروفون کنفرانس.
  2. انواع میکروفون کنفرانس چیست؟
    میکروفون گردن غازی (GooseNeck) – میکروفون شاتگان (shotgun) – میکروفون آرایه خطی (linear array) – میکروفون چند جهته (omnidirectional boundary) – میکروفون دلوار ( half cardioid boundary).
  3. مانیتور سالن جلسه چیست؟
    نمایشگرهای میز اتاق کنفرانس که به مانیتور مخصوص میز کنفرانس یا لیفت مانیتور نیز شناخته می شوند یکی از تجهیزاتی است که در کنار سیستم صوت و البته سایر تجهیزات تصویری سالن همایش و کنفرانس به طور گسترده ای در سالن ها استفاده می شوند.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

1 دیدگاه

  • با سلام و خسته نباشید.
    من میخواستم برای یک سالن کنفرانس و میکروفون مناسب جهت انتقال صدای محیط در کنفرانس های ویدیویی راهنمایی بگیرم ازتون.
    به بیان دیگه برای رفع مشکل انتقال صدای اتاق کنفرانس برای شخص غایب که اینترنتی تماس داره میکروفن مناسب رو نیاز دارم. اگه کیشه راهنمایی بفرمایید. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *