ایده های طراحی داخلی سالن همایش و کنفرانس

ایده های طراحی داخلی سالن همایش


در دکوراسیون و طراحی سالن های همایش و کنفرانس علاوه بر توجه به زیباسازی فضا و معماری داخلی موارد استفاده از تجهیزات فنی مانند سیستم های صوتی و تصویری نور پردازی مناسب و صحنه نمایش سالن همایش، کیفیت و استاندارد بودن میز و صندلی ها و… هم باید در نظر داشته باشیم. در این مقاله به ایده های طراحی داخلی سالن همایش و کنفرانسو برخی از الزامات فنی به صورت جامع و کامل خواهیم پرداخت.

دکوراسیون و طراحی داخلی سالن همایش

همان گونه که در مطلب بالا ذکر کردیم برای داشتن یک سالن همایش ایده آل باید هم به زیباسازی و معماری سالن و هم به تجهیزات فنی و وسایل به کار گرفته شده در طراحی داخلی سالن همایش توجه و دقت و ظرافت لازم را به عمل آوریم. بهتر است که در ابتدا طراحی ۳ بعدی نقشه و کشیدن آن و ارائه های اجرایی سالن همایش به وسیله طراحان حرفه ای و کار بلد شرکت مربوطه انجام گیرد. و سپس در مرحله بعد محاسبات مرتبط به آکوستیک سالن همایش از نظر معماری داخلی و زیبا سازی فضا و مواد با کیفیت مناسب آکوستیک جهت ایزوله سازی صوتی دیوارها در اجرای کامل دکوراسیون نیز انجام گردد.

ایده های طراحی داخلی سالن همایش و کنفرانس
دکوراسیون و طراحی داخلی سالن همایش

همچنین با مشورت و در نظر گرفتن سلیقه کارفرما به دیگر جزئیات طراحی سالن همایش از جمله: دیوار پوش دکوراتیو، کف پوش ها، سقف کاذب، اتاق های کنترل مرکزی، انباری های سالن، سن نمایش سالن همایش و وسایل دکوری و میز و صندلی ها و… نیز پرداخت. مرحله بعدی پروژه کارشناسی کردن و اجرای سیستم های نورپردازی تخصصی در طراحی داخلی سالن همایش شامل نور های اختصاصی در همه قسمت های سالن و کیفیت و شدت نور در تمام نقاط فضا نیز می باشد. در مرحله آخر طراحی داخلی سالن همایش، اقدام به طراحی و اجرای سیستم ها و تجهیزات اتاق کنترل مرکزی و طراحی و اجرای سیستم های صوتی و تصویری شامل: سیستم های صوتی سالن، دوربین های تصویربرداری، سیستم های ویدئو پروژکتور و پخش تصاویر، سیستم اعلان حریق و انواع بالابرهای سن همایش و تزئینات مرتبط به سن نمایش و… می کنیم.

دکوراسیون و طراحی داخلی سالن کنفرانس

همانند پروژه طراحی داخلی سالن همایش، در ابتدا به تنظیم و ارائه نقشه های اجرایی تخصصی ۳ بعدی توسط تیم طراحان حرفه ای پرداخته و سپس با مشارکت و در نظر گرفتن سلیقه ها و خواسته های کارفرما و همچنین با توجه به شکل هندسی سالن کنفرانس چیدمان مناسب سالن را طراحی می کنیم. سپس دست به اقدام طراحی و اجرای کامل و بی نظیر دکوراسیون داخلی سالن کنفرانس با توجه به اصول آکوستیک و معماری داخلی و زیبا سازی فضا و الزامات فنی مانند کف پوش، دیوار پوش، سقف کاذب و تزئینات سالن و میز و صندلی سالن کنفرانس و… خواهیم زد.

در مرحله بعد طراحی داخلی سالن کنفرانس، به کارشناسی کردن و طراحی و اجرای سیستم های نورپردازی سالن از جمله نورپردازی های اختصاصی و عمومی و دکوراتیو فضا و تنظیم شدت و کیفیت نور پخش شده در سالن کنفرانس می پردازیم. در مرحله آخر طراحی داخلی سالن کنفرانس، به طراحی و بررسی سیستم های صوتی و تصویری شامل: سیستم های صوتی سالن، دوربین های تصویربرداری، سیستم های ویدئو پروژکتور و پخش تصاویر، سیستم اعلان حریق و انواع بالابرهای سن همایش و تزئینات مرتبط به سن نمایش و… می پردازیم.

عایق کاری و آکوستیک سالن همایش و کنفرانس

عایق های صوتی در حالت کلی به دو شیوه قابل استفاده می باشند.

  1. روش اول: استفاده از عایق های صوتی به صورت قرار داشتن در زیرسازی کار یا دیوار که موجب ایزوله سازی صدا و جلوگیری از انتقال صدا از سالن همایش یا کنفرانس به دیگر قسمت ها و محیط ها می شود.
  2. روش دوم: استفاده از عایق های صوتی آکوستیکی بر روی کار یا دیوار سالن همایش یا کنفرانس می باشد که باعث آکوستیک سالن و عایق کاری و کاهش اکو، پژواک و مانع پیچیدن بیش از حد صدا در سالن می شود.

نکته: بهترین روش عایق کردن سالن کنفرانس و همایش بهره گیری از هر دو روش عایق کاری می باشد که با اجرای این دو روش می توان سالن کنفرانس یا همایش عاری از پژواک و اکو و همچنین مانع نفوذ صدا به محیط های دیگر سالن شد. بنابراین استفاده ترکیبی هر دو روش می تواند تاثیر بیشتر و بهتری را در فرآیند آکوستیک و ایزوله کردن داشته باشد.

ایده های طراحی داخلی سالن همایش و کنفرانس
عایق کاری و آکوستیک سالن همایش و کنفرانس

نورپردازی در طراحی داخلی سالن همایش

 در نور پردازی سالن همایش باید به روشن ماندن ردیف صندلی ها توجه و دقت بالایی داشت. به همین جهت می توان از لامپ های LED و  SMDاستفاده کرد. همه ی لامپ های موجود در سالن همایش، باید به منظور کم و یا زیاد کردن شدت نور و یا حتی خاموش و روشن کردن لامپ ها به سیستم کنترل مرکزی نیز متصل باشند. در سالن های همایش معمولا به هنگام برگذاری و اجرای مراسم ها گاهی الزامی می باشد که برای جلوه بیشتر اتفاقات سن نمایش، میزان و شدت روشنایی سالن کمتر باشد. به همین علت نورپردازی سالن همایش باید به نحوی صورت گیرد که بعد از خاموش کردن و یا کم کردن شدت نور، همواره محدوده سن نمایش و پله ها و سکو های سن روشن باشد تا افراد به راحتی بتوانند رفت و آمد کنند.

همچنین برای روشنایی دیوارهای کناری سالن همایش می توان از لامپ های دیواری استفاده کرد تا هنگامی که شدت نور عمومی سالن کم و یا خاموش شد لامپ های دیواری باعث گسترش دید افراد و زیبا سازی در طراحی داخلی سالن همایش نیز شوند.

نور پردازی در طراحی داخلی سالن کنفرانس

نور پردازی در سالن کنفرانس بسیار مهم می باشد. زیرا نور زیاد و یا نور کم باعث خستگی چشم و عدم تمرکز افراد حاضر در سالن کنفرانس می شود. برای روشنایی بهتر دیوارهای سالن کنفرانس می توان از لامپ وال واشر استفاده کرد و همچنین با به کارگیری نورافکن امکان برجسته سازی نقاط مهم سالن را خواهید داشت. همچنین یکی دیگر از نکات قابل توجه در نورپردازی سالن های کنفرانس تعداد افراد حاضر در جلسه و ابعاد سالن کنفرانس نیز می باشد. استفاده از لامپ هایLED  در سالن همایش کنفرانس موجب صرفه جویی در مصرف انرژی برق خواهد شد.

اگر در سالن های کنفرانس از دستگاه هایی همچون ویدئو پروژکتور، دوربین فیلم برداری، لب تاب یا گوشی استفاده می کنید بسیار مهم می باشد که  نورپردازی موجود در سالن کنفرانس، نور را در دستگاه های خاموش موجود در سالن منعکس نکند و یا صفحات نمایش موجود را تحت شعاع قرار ندهد. برای این که افراد حاضر در سالن کنفرانس بتوانند به راحتی یکدیگر را ببینند و همچنین امکان استفاده از دستگاه های صفحات نمایش برای حاضرین فراهم شود، کارشناس نورپردازی باید از شدت نورهای طبیعی سالن کنفرانس کم کرده و با استفاده از طراحی نورپردازی داخلی سالن کنفرانس، کنترل شدت روشنایی سالن را به وسیله یک سوئیچ در اختیار کارفرما قرار بدهد.

ایده های طراحی داخلی سالن همایش و کنفرانس
نور پردازی در طراحی داخلی سالن کنفرانس
سخن پایانی

دکوراسیون و طراحی داخلی سالن های همایش و کنفرانس بسیار پیچیده و مهم بوده که همواره باید از یک تیم تخصص حرفه ای استفاده نمایید. در این مقاله همواره به شرح توضیحات ایده های طراحی داخلی سالن همایش و کنفرانس و همچنین الزامات فنی و سیستم های لازم برای به کارگیری در طراحی و اجرای این سالن ها پرداخته ایم تا شما همراهان گرامی با خواندن این مقاله با روش های طراحی و به کارگیری تجهیزات لازم در سالن کنفرانس و یا همایش نیز آشنا بشوید.

سوالات متدوال طراحی داخلی سالن همایش و کنفرانس

  1. سیستم صوتی و تصویری سالن همایش شامل چه تجهیزاتی می باشد؟
    سیستم های صوتی و تصویری شامل: سیستم های صوتی سالن، دوربین های تصویربرداری، سیستم های ویدئو پروژکتور و پخش تصاویر، سیستم اعلان حریق و انواع بالابرهای سن همایش و تزئینات مرتبط به سن نمایش و… می باشند.
  2. سیستم صوتی و تصویری سالن کنفرانس شامل چه تجهیزاتی می باشد؟
    سیستم های صوتی و تصویری شامل: سیستم های صوتی سالن، دوربین های تصویربرداری، سیستم های ویدئو پروژکتور و پخش تصاویر، سیستم اعلان حریق و انواع بالابرهای سن همایش و تزئینات مرتبط به سن نمایش و… می باشند.
  3. آکوستیک سالن به چه منظور می باشد؟
    استفاده از عایق های صوتی آکوستیکی بر روی کار یا دیوار سالن همایش یا کنفرانس می باشد که باعث آکوستیک سالن و عایق کاری و کاهش اکو، پژواک و مانع پیچیدن بیش از حد صدا در سالن می شود.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *