اتاق کنفرانس، سالن همایش، آمفی تئاتر و سینما به انگلیسی

اتاق کنفرانس، سالن همایش، آمفی تئاتر و سینما


سالن کنفرانس، اتاق کنفرانس یا اتاق جلسه اتاقی می باشد که در آن رویداد های مخصوص و یا جلسات تجاری یا اداری در آن برگزار می شود. نام های دیگر اتاق کنفرانس، اتاق هیئت مدیره یا اتاق ملاقات هم نیز می باشد. در این مقاله به توضیح اتاق کنفرانس خواهیم پرداخت. اتاق کنفرانس یکی از اتاق هایی می باشد که در هر اداره و شرکت و سازمانی وجودش از اهمیت بسیاری نیز برخوردار می باشد. زیرا این اتاق در واقع مکانی برای گرفتن تصمیمات مهم شرکت و همچنین جلسات تعیین کننده ادارات می باشند. برای تجهیز سالن کنفرانس نیز می توانید با شرکت طنین سیما در ارتباط باشید.

طراحی اتاق کنفرانس

 وجود یک فضای مناسب همراه با ویژگی های مورد احتیاج برای تمام افراد شرکت کننده در کنفرانس موضوع قابل توجه و مهمی نیز می باشد. برای طراحی کردن و ساختن یک اتاق کنفرانس نکات مهمی وجود دارند که در ادامه این مقاله به این نکات به کار گرفته شده برای طرای و فضای مناسب و زیبا نیز اشاره خواهیم کرد.

ابعاد اتاق کنفرانس

از مهم ترین عوامل در طراحی اتاق کنفرانس ابعاد اتاق نیز می باشد. طراحی اتاق کنفرانس به ابعاد و فضای اتاق نیز بستگی دارد و طرح مناسب برای آن باید به نحوی باشد که راحتی نشستن و رفت و آمد شرکت کننده ها به نحو استاندارد رعایت شود و مزاحمتی صورت نگیرد. هر چقدر اندازه ابعاد اتاق بزرگ تر باشد طراحان با دست بازتری می توانند اتاق را طراحی و از تجهیزات و امکاناتی مانند مبلمان بیشتر و بزرگ تر نیز، استفاده نمایند. در طراحی اتاق کنفرانس سبک های مختلف و گوناگونی وجود دارد. متداول ترین میز اتاق کنفرانس مستطیل شکل بوده که چهار طرف آن با صندلی ها پوشیده می شود.

اتاق کنفرانس
ابعاد اتاق کنفرانس

باید بدانید که چه لوازم و تجهیزاتی را برای به کار گرفتن قبل از طراحی و ساخت اتاق کنفرانس، میخواهید. بدون شک در یک اتاق کنفرانس کوچک، سیستم صوتی و تصویری بزرگ و یا مانیتور و میکروفون ممکن است نیاز نباشد. با افزایش تعداد حاضرین برای به وجود آوردن نظم بهتر و به رخ کشیدن وجه سازمان، داشتن تجهیزاتی برای نشان دادن تصاویر و یا گفت و گوی بهتر و با کیفیت نیز مورد نیاز می باشد. جای قرار گرفتن هر یک از این تجهیزات و فاصله آن ها از هم طبق استانداردها و همچنین استفاده از لوازم با کیفیت و بیشتر برای بالا بردن وجه هر سازمان یا اداره ای بسیار مهم نیز می باشد.

روشنایی اتاق کنفرانس

برای اینکه افراد هم بتوانند یک دیگر را به راحتی در اتاق کنفرانس ببینند و هم امکان استفاده از مانیتورها و یا صفحات نمایش دیگر، برای افراد فراهم شود باید از شدت نور های طبیعی کم بشود. به همین دلیل طراحان با استفاده از نور پردازی های مختلف کنترل شدت روشنایی این اتاق را در دست می گیرند.

صندلی اتاق کنفرانس

یکی دیگر از ویژگی هایی که در طراحی اتاق کنفرانس باید به آن توجه و دقت بالایی داشت، طراحی و انتخاب صندلی اتاق کنفرانس می باشد. انتخاب صندلی برای ریاست یا مدیرعامل بسیار مهم بوده و بیانگر و نشان از موقعیت و جایگاه شرکت در اتاق کنفرانس نیز می باشد. انتخاب و استفاده از صندلی با کیفیت و مد روز و شیک در ذهن حاضران موجود در جلسه اتاق کنفرانس موقعیت خوب و درآمد بالای شرکت یا اداره را تداعی می کند و باعث تحت تاثیر قرار دادن حاضران نیز می شود.

رنگ بندی اتاق کنفرانس

از دیگر ویژگی های اتاق کنفرانس رنگ بندی در دکوراسیون اتاق می باشد که باید به آن توجه زیادی شود. در اتاق کنفرانس باید بین رنگ فضای اتاق و مبلمان و لوازم به کار رفته ترکیب رنگ نیز وجود داشته باشد. رنگ دیوارها، سقف و کفپوش باید کاملا هماهنگ انتخاب شده باشند. برای اتاق های کنفرانس با ابعاد و متراژ کوچک تر بهتر است که از رنگ های روشن بهره گرفت تا اتاق کنفرانس بزرگتر و دلبازتر نیز به نظر آید. اما برای اتاق های بزرگ می توان هم از رنگ های تیره و هم از رنگ های روشن نیز استفاده کرد.

اتاق کنفرانس
رنگ بندی اتاق کنفرانس

اتاق عایق کنفرانس

یکی دیگر از تفاوت های اتاق کنفرانس با فضاهای دیگر داخل اداره، وجود صدا و ازدحام افراد می باشد. برای حل این مشکل، استفاده از مصالح مناسب عایق صدا برای دیوار ها و کم کردن صداها قابل توجه می باشد. و در ابعاد فضا و ضخامت دیوار ها تاثیر مهمی می گذارند.

تجهیزات سالن کنفرانس همایش و آمفی تئاتر، سینما

سیستم دیجیتال اتاق کنفرانس

  • منبع تغذیه
  • کنسول ریاست و شرکت کننده ها
  • میکروفون ریاست و شرکت کننده ها و کابل میکروفون
  • پاور میکسر و کابل و جک
  • سیستم صوتی جلسه ها و جک نصبی و…

سیستم ضبط تصویر اتاق کنفرانس

  • مانیتور و لیفت مانیتور
  • پرده اکران
  • ویدئو پروژکتور
  • کابل و جک و…

پایه مختص دستگاه ویدئو پروژکتور

از دیگر تجهیزات مورد نیاز اتاق های کنفرانس باید به موارد زیر هم توجه کرد:

  • انواع میز و صندلی کنفرانس
  • ترجمه هزمان
  • آکوستیک
  • نور پردازی
  • دکوراتیو سالن و کف‌سازی
  • سیستم اعلان و اطفاء حریق
  • سایر فضاهای جانبی شامل اتاق فرمان، سالن پذیرایی و اتاق مخصوص
اتاق کنفرانس
پایه مختص دستگاه ویدئو پروژکتور
سخن پایانی

در این مقاله به اتاق کنفرانس در سالن ها و همایش ها و سینما و… و تمام شرایط و تهیه یک اتاق کنفرانس در شرکت یا سازمان ها با رعایت استاندارد ها و تجهیزات مورد نیاز و طراحی آن پرداختیم. و امیدواریم با رعایت موارد گفته شده کمکی برای شما عزیزان نیز بوده باشیم.

سوالات متداول

  1. کدام مشاغل دارای اتاق کنفرانس می باشند؟
    اتاق کنفرانس در هر مشاغلی که در آن نیاز به مشورت و تصمیم های گروهی باشد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مانند اتاق کنفرانس موجود در جلسات اداری یا شرکت ها، اتاق موجود در همایش ها یا سالن ها یا آمفی تئاتر ها و سینما و….
  2. اتاق کنفرانس چیست؟
    اتاق کنفرانس یکی از اتاق هایی می باشد که در هر اداره و شرکت و سازمانی وجودش از اهمیت بسیاری نیز برخوردار می باشد. زیرا این اتاق در واقع مکانی برای گرفتن تصمیمات مهم شرکت و همچنین جلسات تعیین کننده ادارات می باشند.
  3. نکات مورد توجه در طراحی اتاق کنفرانس چیست؟
    متراژ اتاق، رنگ بندی اتاق کنفرانس، نحوه چیدمان و انتخاب میز و صندلی، عایق بودن اتاق و… از عوامل مهم طراحی یک اتاق کنفرانس نیز می باشند.

تیم مهندسی طنین سیمامشاهده نوشته ها

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و ... با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *